Doties uz galveno

Čūskas un kāpnes

Skolēnu loģiskās un algoritmiskās domāšanas konkursa Bebr[a]s uzdevums 9.-10. klašu skolēniem.

Spēle “Čūskas un kāpnes” tiek spēlēta, metot kauliņu (ar vērtībām no 1 līdz 6) un pārvietojoties par tik daudz vietām no savas pašreizējās pozīcijas. Katrs spēlētājs sāk no 1. kvadrāta un uzvar, kad sasniedz pēdējo kvadrātu (49).

Ja nokļūsiet kvadrātā, kurā atrodas čūskas galva, noslīdēsiet uz leju līdz čūskas astes beigām. Tas nozīmē, ka, ja nokļūsiet 21. kvadrātā, čūska jūs aizvedīs atpakaļ uz 5. kvadrātu. Savukārt, ja piezemēsieties kvadrātā, kas atrodas kāpņu lejā, jūs nonāksiet līdz šo kāpņu augšai. Tas ir, ja nonāksiet 23. kvadrātam, kāpnes aizvedīs jūs līdz 36. kvadrātam.

Jautājums

Ja atrodaties 19. kvadrātā, kāds ir mazākais skaits nepieciešamo metamā kauliņa metienu, lai sasniegtu finišu?

Paturi peli virs Bebra attēla un
parādīsies informatīvais teksts ar atbildi!