Bebr[a]s
Starptautisks loģiskās un algoritmiskās domāšanas konkurss 4. - 12. klašu skolēniem.
Starptautisks loģiskās un algoritmiskās domāšanas konkurss 4. - 12. klašu skolēniem.
Konkurss tiek organizēts divās kārtās, piedaloties skolēniem dažādās vecuma grupās (4.klase 5.-6.klase, 7.-8.klase, 9.-10.klase, 11.-12.klase).
Konkursa pirmā kārta notiek tiešsaistē, individuāli pie datora, Bebr[a]s konkursa sistēmā. Konkursa pirmajā kārtā var piedalīties jebkurš skolēns, kas ir reģistrējies (individuāli vai grupā, kuru reģistrējusi/-is skolotāja/-s).
Pēc pirmās kārtas rezultātu apkopošanas, konkursa otrajā kārtā tiek aicināti piedalīties 20-25 spēcīgākie skolēni no katras vecuma grupas. Šie skolēni par to saņems atsevišķu uzaicinājumu e-pastā decembra laikā.
Nē, piedalīšanās Bebr[a]s konkursā ir bez maksas.
Reģistrācija Bebr[a]s konkursam tiek atvērta septembrī.
Dalībai konkursā var pieteikties jebkurš Latvijas skolu audzēknis no 4. līdz 12. klasei*. Konkursam iespējams pieteikties divos veidos:
1) skolotājs piesaka visu klasi/skolēnu grupu
2) skolēns piesakās individuāli
Vairāk uzzini šeit.
* Jaunāku klašu skolēniem ir atļauts piedalīties konkursa 4.klases vecuma grupā. Tāpat arī speciālo izglītības iestāžu audzēkņiem atļauts reģistrēties konkursam jaunākā, sev atbilstošā, vecuma grupā.
Skolotājiem, kas ir reģistrējušies konkursam iepriekš, nav jāveic atkārtota reģistrācija, nepieciešams vien aktualizēt skolēnu sarakstu, sekojot norādēm šeit.
Savukārt, skolotājus, kuri reģistrēsies pirmo reizi, aicinām doties uz konkursa lapu https://konkurss.bebrs.lv/admin/ un reģistrēties dalībai. Spied pogu “Reģistrācija skolotājiem”. Izvēlies savu skolu un dodies uz nākamo soli. Aizpildi anketu, norādot savu kontaktinformāciju. Atceries šaja logā ievadīto lietotājvārdu, e-pastu un paroli. To turpmāk izmantosi, lai ielogotos konkursa sistēmā un piedalītos konkursā. Informāciju par to saņemsi arī uz norādīto e-pasta adresi. Ja e-pastā neatrodi ziņu no Bebr[a]s, pārbaudi mēstuļu sadaļu. Ar jauniegūto lietotājvārdu un paroli noteikti izmēģini ieiet konkursa sistēmā.
Reģistrē skolēnus, atbilstoši instrukcija atrodama šeit.
Skolēns var piekļūt konkursa videi, dodoties uz https://konkurss.bebrs.lv/.
Spiežot pogu "Pieslēgties", jāievada savs unikālais lietotājvārds un parole. Skolēns nokļūs konkursa vidē, kurā varēs pildīt uzdevumus.
Savus piekļuves datus (lietotājvārds un parole) saņemsi pie sava skolotāja.
Bebr[a]s sistēmā spied pogu “Es aizmirsu paroli”. Ievadi logā e-pasta adresi, ar kuru reģistrējies konkursam, un spied pogu “Atjaunot paroli”. Uz e-pasta adresi, kas tika izmantota reģistrējoties, tiks nosūtīta jaunā parole. Izmanto to, lai pieslēgtos sistēmai. Ja e-pastā neatrodi ziņu no Bebr[a]s, pārbaudi mēstuļu sadaļu.
Ja konkursam tevi reģistrēja skolotājs - palūdz savus pieejas datus skolotājam.
Ja tomēr neizdodas paroli nomainīt, sazinies ar mums, rakstot uz e-pastu [email protected]
Konkursa sistēma izveidota tā, ka katrai vecuma grupai tiek paradīti tikai atbilstošās klašu grupas uzdevumi. Ja nav atbilstoši norādīts skolēna vecums - uzdevumi nav redzami.
Pārliecinies, ka esi norādījis savu vecuma grupu, dodoties uz sadaļu “Konts” (lapas labajā augšējā stūrī) un ievadi savu klases grupu abās tam paredzētajās vietās (piemēram, ja esi 5. klases skolēns, tad ievadi ciparu 5). Tad dodies uz sadaļu “Konkursi”, kur konkursa norises periodā redzēsi Bebr[a]s uzdevumus.
Ja tomēr neizdodas, sazinies ar mums rakstot uz e-pastu [email protected] vai zvanot 67116262.
Lai piedalītos Bebr[a]s konkursā, nav nepieciešamas speciālas priekšzināšanas. Taču, šeit ir pieejami dažādi iepriekšējo gadu uzdevumi. Tāpat iespējams apskatīt un izmēģināt spēkus iepriekšējo gadu uzdevumu materiālos ar atbilžu skaidrojumiem - https://www.visma.lv/bebrs/uzdevumi-atbildes.
Lai skolēni varētu labāk sagatavoties konkursam un pārbaudīt konkursa sistēmu, ir pieejama arī konkursa treniņversija. Uzdevumu terniņversiju atradīsi konkurss.bebrs.lv, lapas augšējā labajā pusē izvēloties logu “Konkursi”. Lai piekļūtu konkursa treniņversijai, nepieciešams ielogoties konkursa sistēmā ar savu lietotājvārdu un paroli.
Konkursa pirmajā kārtā var piedalīties ikviens skolēns, kas ir reģistrējies dalībai konkursā līdz 1. novembrim (individuāli vai grupā, kuru reģistrējis skolotājs).
Konkursa norises periodā skolēns vai skolotājs (ja reģistrēta grupa) var brīvi izvēlēties sev ērtu dienu un laiku konkursa uzdevumu aizpildīšanai. Pirmās kārtas uzdevumi ir jāpilda tikai vienu reizi. Uzdevumi jāpilda pie datora, konkursa Bebr[a]s sistēmā.
Konkursā pieejami dažādu veidu uzdevumi: gan tādi, kur jāizvēlas pareizais atbilžu variants, gan tādi, kur atbilde jāieraksta pašam, gan interaktīvie. Katrā vecuma grupā, dalībniekiem ir jāizpilda 15 uzdevumi. Pirmās kārtas uzdevumu pildīšanai dotais laiks ir 35 minūtes.
Lūdzam ņemt vērā, ka konkursa pirmajā kārtā iespējams piedalīties tikai vienu reizi. Gadījumā, ja uzdevumi būs pildīti gan kopā ar klasi, gan individuāli - rezultāts tiks anulēts.
Līdz ar to, ja skolotājs paredzējis pildīšanu stundā - individuālu pildīšanu iesakām saskaņot ar skolotāju. Tomēr, ja stundā neizdevās piedalīties - uzdevumus iespējams izpildīt arī individuāli.
Konkursu visi iesāk ar 15 punktiem, un par katru pareizu atbildi punkti nāk klāt, savukārt, nepareizu - tiek noņemti. Maksimālais punktu skaits: 75.
Uzdevumi veidoti 3 sarežģītības līmeņos (katrā no līmeņiem ir 5 uzdevumi). Katrs no uzdevumu sarežģītības līmeņiem tiek novērtēts atbilstoši - pirmais līmenis 3 punktu vērtībā, otrais līmenis 4 punktu vērtībā un trešais līmenis 5 punktu vērtībā.
Šāda vērtēšanas sistēma izvēlēta, lai skolēni nevis minētu pareizās atbildes, bet pildītu tik, cik var paspēt. Uzdevumi ir radīti tik izaicinoši, lai maksimālo punktu skaitu dotajā laikā iegūt būtu teju neiespējami. Līdz ar to, par to, ka visi uzdevumi nav izpildīti, noteikti nav jāsatraucas.
Lūdzam ņemt vērā - konkursa uzdevumus drīkst pildīt tikai vienu reizi, norādītajos konkursa datumos. Ja konkurss būs pildīts gan kopā ar klasi, gan individuāli - rezultāts tiks anulēts.
Konkursa organizētāji patur tiesības anulēt rezultātus arī gadījumos, ja iekļūšana 2. kārtā var tikt pamatota ar krāpšanos.
Konkursa 2. kārta norisināsies nākamā gada sākumā. Precīzs norises datums tiks paziņots.
Konkursa otrajā kārtā skolēniem ir 20 minūtes 10 dažādu sarežģītības uzdevumu pildīšanai.
Gadījumos, ja ir vairākas 1.-3. vietas, var tikt ņemts vērā pildīšanas laiks, kā arī 1. kārtas rezultāti, lai noskaidrotu uzvarētāju.
Lai piedalītos konkursā, nepieciešams dators ar interneta pieslēgumu. Veiksmīgai sistēmas darbībai iesakām izmantot kādu no šiem interneta pārlūkiem: Mozilla Firefox, Google Chrome, Internet Explorer version 11.
Pirms konkursa, iesakām ielogoties sistēmā un izmēģināt izplidīt tur pieejamo konkursa treniņversiju, lai pārliecinātos, ka viss strādā kā nākas.
Ērtākai uzdevumu risināšanai iesakām skolēniem sagatavot arī papīru un pildspalvu, lai uzdevumu pildīšana būtu vienkāršāka.
Bebr[a]s konkurss nav veidots kā klasiska olimpiāde vai pārbaudes darbs, kurā piedalīšanos iespējams novērtēt, liekot atzīmes pēc iegūtā punktu skaita.
Tā kā Bebr[a]s tiek organizēts divās kārtas un tajā piedalās vairāk nekā 20 000 skolēnu, konkurss radīts tā, lai spētu noteikt 20-25 labākos skolēnus katrā vecuma grupā. Tas nozīmē, ka maksimālo punktu skaitu dotajā laikā iegūt ir teju neiespējami un ļoti izaicinoši.
Arī punktu sistēma veidota tā, lai skolēnu pildītu tik, cik paspēj un necenstos uzminēt pareizās atbildes, jo par to punkti tiek atņemti.
Līdz ar to, īpaši zemākajās klasēs (4.,5.,6. klases), konkursa organizatori iesaka iesaisti novērtēt kā papildu aktivitāti, kas semestra beigās var pacelt vidējo atzīmi, ne būtiski samazināt. Ja skolēns ir iekļuvis konkursa 2. kārtā - tā ir milzīgs sasniegums, par ko iesakām likt papildu vērtējumu 10.
Bebr[a]s būtība ir parādīt, ka ikkatrs skolēns var piedalīties, jo nepieciešama loģiskā un algoritmiskā domāšana, nevis specifiskas zināšanas. Rezultātā: skolēni saprot, ka arī viņi varētu rast savu vietu IT pasaulē, jo tas nav tik sarežģīti, kā sākumā šķitis.
Konkursa "Bebr[a]s" mērķis ir ilgtermiņā veicināt skolēnu interesi par datorzinātnēm un iepazīstināt ar algoritmiskās domāšanas principiem. Digitālās prasmes, izpratne par tehnoloģiju darbību, loģiskā un algoritmiskā domāšana – visas šīs prasmes ieņem aizvien būtiskāku lomu mūsdienu darba tirgū. Tieši tāpēc šo prasmju un zināšanu attīstīšana skolēnos ir būtisks ilgtermiņa ieguldījums. Lai konkursam piešķirtu vēl lielāku pievienoto vērtību, ikviens skolotājs, pēc konkursa saņem plašu materiālu ar konkursa uzdevumu skaidrojumiem, ko var izmantot tālākajā mācību procesā.
Šis ir lielākais ārpusskolas aktivitāšu konkurss, kas dod skolēniem lielisku iespēju pārbaudīt sevi un aizstāvēt arī savas skolas un klases godu. Atšķirībā no olimpiādēm vai citiem konkursiem, kuros mērķis ir atspoguļot zināšanas noteiktos mācību priekšmetos, pēc konkursa netiek publicēts tops ar skolām, kuras guvušas vislabākos rezultātus. Visaugstāk tiek vērtēta tieši skolu kopējā aktivitāte, iesaistot bērnus, tādejādi dodot vienlīdzīgas iespējas sevi parādīt gan lielajām, gan mazajām skolām. Šie rezultāti ik janvāri tiek apkopoti “Latvijas skolu indeksā”.
Jā, konkursā var piedalīties visi. Arī iepriekšējos konkursa gados šāda pieredze mums ir bijusi un nodrošinām ilgāku konkursa izpildes laiku, lai pielāgotos Jūsu skolas audzēkņu vajadzībām.
Organizators:
Informatīvie partneri :